۞ حـدیـث روز :
ثَلاثُ خِصالٍ تَجْتَلِبُ بِهِنَّ الْمَحَبَّةُ: الاْنْصافُ فِی الْمُعاشَرَةِ، وَ الْمُواساةُ فِی الشِّدِّةِ، وَ الاْنْطِواعُ وَ الرُّجُوعُ إلی قَلْبٍ سَلیمٍ. سه خصلت جلب محبّت می کند: انصاف در معاشرت با مردم، هم دردی در مشکلات آنها، همراه و همدم شدن با معنویات.

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار » یادداشت
  • شناسه : 2578
  • ۱۰ تیر ۱۴۰۳ - ۸:۱۹
  • نویسنده : حسین اطمینان
پزشکیان تنها روزنه امید برای تغییر و اصلاحات کم هزینه است

پزشکیان تنها روزنه امید برای تغییر و اصلاحات کم هزینه است

معتقدم گسترش آگاهی از طریق تحمیل افکار اطرافیان خوش‌فکر آقاي پزشکیان می‌تواند در آینده و در دراز مدت راه‌گشای کشور باشد.

رای دادن چگونه بر جامعه تاثیر می‌گذارد ؟
حسین اطمینان
روزنامه‌نگار
رای دادن یا ندادن ما یک انتخاب شخصی است اما تاثیرات اجتماعی قابل توجهی دارد. این روزها در زمان تبلیغات یک انتخابات نابهنگام هستیم و عده‌ای بر رای ندادن تاکید دارند و عده‌ای دیگر هنوز برای رای دادن قانع نشده‌اند. اما، چرا باید رای بدهیم؟ دلایل گوناگونی برای رای دادن وجود دارد و دیگران به تفصیل به آن پرداخته‌اند، اما من به چه دلایلی به آقای پزشکیان رای می‌دهم؟ و چرا دیگران را به رای دادن تشویق می‌کنم؟ برخی از این دلایل را تیتروار و خلاصه می‌نویسم و آمادگی بحث مبسوط و جامع روی هر کدام از موارد را دارم.
۱- مقیاس سنجش زمان برای ساخت یک کشور و پیشرفت و توسعه آن، دهه است نه سال. پس من بر این اساس اتفاق‌های تاريخ معاصر ایران را تحلیل و تفسیر می‌کنم.
۲- دستیابی به خواسته‌های تاثیرگذار و استمرار آنها برای من از اهمیت زیادی برخوردار است، مثل انتشار کتاب‌ها، دسترسی اینترنت بدون فیلتر و با سرعت بالا، مطبوعات تاثیر گذار و ‌… (که همه این موارد در دوران خاتمی و روحانی رشد یافت.)
۳- طرفدار انقلاب نیستم و تغییر در حکومت را از طریق راه‌های کم هزینه و فعلیت‌های مدنی مطلوب می‌دانم.
۴- حرکات احساسی در هر دوران را تعریف اولیه از جامعه سطحی می‌دانم، مانند جلو زدن از خاتمی در دوران اصلاحات، خواسته‌های زیاد از روحانی و اکنون رای ندادن با دلایلی که براندازان می‌سازند.
۵- توقع زیادی از آقای پزشکیان ندارم و می‌دانم با توجه به ساختار حاکمیت در ایران کار چندانی نمی‌تواند انجام دهد و ارکان قدرت آشکارا جلو او قد علم می‌کنند، اما معتقدم گسترش آگاهی از طریق تحمیل افکار اطرافیان خوش‌فکر آقاي پزشکیان می‌تواند در آینده و در دراز مدت راه‌گشای کشور باشد. (بازگشت اساتید به دانشگاه‌ها، چاپ برخی کتب، انتشار آزادانه‌تر روزنامه‌ها، کاهش سطح فیلترینگ، تغییر کتب درسی دانش‌آموزان، توجه بیشتر به محیط زیست و …)
دلایل زیادی منجمله درست کردن هزینه برای ساختار قدرت با رای دادن به گزینه غیرهمسو، استفاده از تنها روزنه امید برای تغییر ساختار، اصلاح کم هزینه کشور، تفاوت نگرش پزشکیان نسبت به دیگر کاندیدها، بهبود وضعیت اقتصادی از طریق ارتباط با دنیا و …. برای رای دادن به آقای پزشکیان وجود دارد که دیگران به آن پرداخته‌اند.

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری را کامل کنید. *

*