۞ حـدیـث روز :
ثَلاثُ خِصالٍ تَجْتَلِبُ بِهِنَّ الْمَحَبَّةُ: الاْنْصافُ فِی الْمُعاشَرَةِ، وَ الْمُواساةُ فِی الشِّدِّةِ، وَ الاْنْطِواعُ وَ الرُّجُوعُ إلی قَلْبٍ سَلیمٍ. سه خصلت جلب محبّت می کند: انصاف در معاشرت با مردم، هم دردی در مشکلات آنها، همراه و همدم شدن با معنویات.

موقعیت شما : صفحه اصلی » اجتماعی » اخبار
  • شناسه : 2630
  • ۱۰ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۷
محمد‌علی بهمنی غزل سرای نامی ایران درگذشت

محمد‌علی بهمنی غزل سرای نامی ایران درگذشت

بهمنی با هنرمندان زیادی در عرصه موسیقی همکاری داشته است.

محمدعلی بهمنی شاعر و غزل سرای نامی ایران روز گذشته در بیمارستان تندیس تهران درگذشت

به گفته عباس سجادی( از نزدیکان وی)علی رغم اینکه در آخرین لحظات پزشکان تلاش کردند با احیای قلبی وضعیت حال استاد را به پایداری برسانند، اما پس از دوبار احیای قلبی این مهم میسر نشد و استاد محمدعلی بهمنی حوالی ساعت ۲۳ جمعه نهم شهریور ماه آسمانی شد.

این شاعر سرشناس خرداد ماه امسال پس از یک دوره درمانی از بیمارستان مرخص شد، ولی هفته گذشته بار دیگر به دلیل تشنج، به بخش مراقبت‌های ویژه در بیمارستان و سپس مورد عمل جراحی قرار گرفت و در فاصله چند روز پس از جراحی دار فانی را وداع گفت.

وی یکی از توانمندترین و موثرترین ترانه سرایان معاصر است و تاکنون با هنرمندان زیادی در عرصه موسیقی همکاری داشته است.
«خرچنگ‌های مردابی» (حبیب)، «دهاتی» (شادمهر عقیلی)، «رودخونه ها» (رامش)، «هوای حوا» (ناصر عبداللهی)، «چه آتش ها» (همایون شجریان)، «پرده نشین» (علیرضا قربانی)، «هوای قفس» (حمیرا) و… بخشی از آثار ماندگار این استاد ادبیات ایران در همه سال‌های همنشینی با خواننده‌های ایرانی است.

آخرین گفتگوی تصویری «محمدعلی بهمنی» در حاشیه کنسرت رضا صادقی در برج میلاد با «بیلبورد» بود. گفتگویی جنجالی و خبرساز که استاد بهمنی درباره محسن چاوشی و علت مرگ «ناصر عبداللهی» حقایقی تکان دهنده را بر زبان آورده بوده.

#محمد_علی_بهمنی #غزل_سرا

برچسب ها

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری را کامل کنید. *

*