۞ حـدیـث روز :
ثَلاثُ خِصالٍ تَجْتَلِبُ بِهِنَّ الْمَحَبَّةُ: الاْنْصافُ فِی الْمُعاشَرَةِ، وَ الْمُواساةُ فِی الشِّدِّةِ، وَ الاْنْطِواعُ وَ الرُّجُوعُ إلی قَلْبٍ سَلیمٍ. سه خصلت جلب محبّت می کند: انصاف در معاشرت با مردم، هم دردی در مشکلات آنها، همراه و همدم شدن با معنویات.

موقعیت شما : صفحه اصلی » اجتماعی » اخبار
  • شناسه : 998
  • ۱۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۴
مرگ فعال رسانه ای پاریز در هاله ای از ابهام
اخبار ضد و نقیض از مرگ مهدی یعقوبیان

مرگ فعال رسانه ای پاریز در هاله ای از ابهام

این خبرنگار محلی در بخش کوچکی مثل پاریز چه اقدامات خاصی داشته که منجر به شکایات این مسئولان محلی با عناوین اتهامی ای سیاسی،نظامی و امنیتی شده است؟

هنوز چندی از بزرگداشت روز خبرنگار نگذشته که از ساعاتی پیش ، خبر مرگ مشکوک مهدی یعقوبیان،خبرنگار پاریزی به تیتر اول رسانه های سیرجان تبدیل شده است.

خبرنگار جوانی که شواهد گواهی می دهد دغدغه مشکلات مردم، آرامش از او ربوده بوده و سوابق و کارنامه کاری اش آنچنان که اهالی رسانه بازگو می کنند موید تلاش های مطالبه گرانه و جدی او برای عمل به رسالت مهمی است که بر دوش خود احساس می کرده.
اهالی رسانه سیرجان ،وارستگی،ادب و متانت در رفتار،پیگیری،جسارت و صراحت قلم و فساد ستیزی و مطالبه گری را از ویژگی های بارز اخلاقی و کاری او بر شمرده اند.

بر اساس اطلاعات اولیه و تایید نشده ظاهرا قریب به یک هفته خانواده اش از وی اطلاعی نداشته اند و به استناد محتوای رسانه او آخرین خبری که او به اشتراک گذاشته مربوط به پنجم شهریور ماه است.

موضوع قابل اهمیت اینکه این خبرنگار تصویری از متن ابلاغیه شکایت چند مسئول محلی از او‌ با عناوین اتهامی قابل توجهی، از جمله سیاسی،نظامی و امنیتی و تصویر مطلبی که وی خطاب به مردم پاریز نوشته و در آن از تلاش خود برای مطالبه گری و خدمت به آنها و انتقاد از مسئولانی که با شکایت برای او پرونده سازی کرده اند می گوید،را منتشر نموده بوده که این امر حداقل تا اینجای کار بر ابهامات مرگ این فعال رسانه ای افزوده است و از سویی شائبه ارتباط مرگ وی با فعالیت های رسانه ای او را در نگاه اول تا حدودی تقویت نموده.

اما برای اطلاع از پاسخ به این سوالات که مگر یک خبرنگار محلی در بخش کوچکی مثل پاریز چه اقدامات خاصی داشته که منجر به شکایات این مسئولان محلی با عناوین اتهامی ای در این سطح شده و اینکه وی به مرگ طبیعی فوت کرده یا خیر و‌ آیا بین مرگش و فعالیت رسانه ای او ارتباطی وجود داشته، لازم است تا روشن شدن ابعاد پلیسی و نظریه پزشکی قانونی و اظهار نظر مقامات رسمی صبر کرد تا جزییات این اتفاق روشن تر شود.

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری را کامل کنید. *

*