۞ حـدیـث روز :
ثَلاثُ خِصالٍ تَجْتَلِبُ بِهِنَّ الْمَحَبَّةُ: الاْنْصافُ فِی الْمُعاشَرَةِ، وَ الْمُواساةُ فِی الشِّدِّةِ، وَ الاْنْطِواعُ وَ الرُّجُوعُ إلی قَلْبٍ سَلیمٍ. سه خصلت جلب محبّت می کند: انصاف در معاشرت با مردم، هم دردی در مشکلات آنها، همراه و همدم شدن با معنویات.

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار » فرهنگ و هنر
  • شناسه : 581
  • ۲۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۷:۲۸
مرتجا در آثارش ماندگار شد

مرتجا در آثارش ماندگار شد

وی دهه آخر عمر خود را بیشتر به عزلت گذراند که نشان از برخی بی‌وفایی ها و کم توجهی‌ ها نسبت به اهالی هنر است،در حالی که می‌بایست مسئولان خود را وامداران نویسندگان و هنرمندانی چون او بدانند.

⚫استاد محمد حسن مرتجا شاعر خوشنام و شهیر سیرجانی به‌دلیل بیماری ریوی ناشی از عوارض کرونا، صبح امروز در بیمارستان افضلی‌پور کرمان در سن ۵۸ سالگی دارفانی را وداع گفت.
▪️ از این شاعر ملی مجموعه آثاری هم‌چون،«دفتر سروده‌ها»، «اجرای جهنمی از مثله‌مثله‌ها» و «اتاقی که لزوماً مرکز جهان نیست »به یادگار مانده است.

▪️گفتنی است این شاعر فرهیخته، علاوه بر آن‌ که نامش در مجلات ادبی معتبر کشور مطرح بود و آثارش نقل محافل ادبی کشور و از قله‌های شعر معاصر بود همچنین شاعران بزرگی چون رضا براهنی و علی باباچاهی او را می‌ستودند، موجی تاثیرگذار در میان شاعران جوان نوپرداز کشور و استان کرمان نیز ایجاد کرد.
▪️زنده‌یاد مرتجی در نشریات سیرجان از جمله نگارستان، سخن‌تازه و پاسارگاد نیز یادداشت‌هایی منتشر می‌کرد. وی دهه آخر عمر خود را بیشتر به عزلت گذراند که نشان از برخی بی‌وفایی ها و کم توجهی‌ ها نسبت به اهالی هنر است،در حالی که می‌بایست مسئولان خود را وامداران نویسندگان و هنرمندانی چون او بدانند.

▪️دیدبان خبر، ضایعه‌ی درگذشت این هنرمند فرهیخته را به جامعه هنری کشور و خانواده محترم وی، صمیمانه تسلیت می‌گوید ./روحش شاد یادش گرامی
یکی از اشعار مرتجا:

تا از این بیابان بگذرم
آنقدر آب دارد
تُنگی کز دریا پر کرده ام
تا فصل هایم
این چهار ماهی کوچک
همچنان زنده بمانند
#سیرجان#سیرجان_رسانه
#دیدبان_خبر

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری را کامل کنید. *

*