۞ حـدیـث روز :
ثَلاثُ خِصالٍ تَجْتَلِبُ بِهِنَّ الْمَحَبَّةُ: الاْنْصافُ فِی الْمُعاشَرَةِ، وَ الْمُواساةُ فِی الشِّدِّةِ، وَ الاْنْطِواعُ وَ الرُّجُوعُ إلی قَلْبٍ سَلیمٍ. سه خصلت جلب محبّت می کند: انصاف در معاشرت با مردم، هم دردی در مشکلات آنها، همراه و همدم شدن با معنویات.

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار » ورزشی
  • شناسه : 1915
  • ۱۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۱
تماشاگران سیرجانی سرآمد همگان در کشور

تماشاگران سیرجانی سرآمد همگان در کشور

شکل گیری این وفاق جمعی در یک شهر کوچگ خود جای مباهات دارد

این روزها همه از استقبال چشمگیر تماشاگران سیرجانی از والیبال می گویند ! و از ادب و نزاکت تماشاگران آن در میزبانی های فولاد و گل گهر تعریف می کنند . تماشاگرانی که تنها با هدف لذت بردن از والیبال به سالن می آیند و راضی و خشنود از این اوقات فراغت سالم روانه خانه هایشان می شوند .
داستان ریشه دواندن والیبال هم در شهری که پیشینه والیبالی نداشت هم در نوع خود جالب است ‌. شهر کوچکی که بیش از بیست سال پیش با گل گهر در والیبال ایران خود را مطرح کرد و بعد از دو دهه انتظار با قهرمانی فولاد سیرجان ایرانیان در لیگ برتر ، قهرمان آسیا و پنجم باشگاه‌های جهان شد . شهری که به موازات فعالیت در تیمداری از ایجاد آکادمی هم غافل نبوده و با پرورش بازیکنان ملی پوش و باشگاهی قدم های خوبی بر داشت

شهر صنعتی سیرجان این روزها با داشتن تیم های متعدد ورزشی در لیگ های مختلف ، یک شهر خاص و تمام عیار ورزشی محسوب می شود .اما در میان تمامی این رشته ها ، والیبال جای خاص و پرجاذبه تری دارد . ورزشی که با سرمایه گذاری بیش از دو دهه ای و داشتن قهرمانی در ایران و آسیا ، توانسته است روح و قلب مردم این شهر را همانگونه که در عکس ها می بینید ، به تسخیر خود در آورد . این روزها خانواده ها بخصوص بانوان چنان استقبالی از دیدن والیبال از خود نشان می دهند که از ۴ هزار تماشاگر بازی های لیگ ، ۶۰ درصد ظرفیت ورزشگاه از آن آنهاست ! اتفاقی که بانوان بسیاری از شهرهای بزرگ هم از این موهبت و رفتن حتی به سالن محرومند !
شکل گیری این وفاق جمعی در یک شهر کوچگ خود جای مباهات دارد که باید ممنون دار هیات والیبال سیرجان با مدیر عاشق و پای کاری چون محمدرضا شریف پور بود که با جلب همکاری مسئولان شهری و انتظامی توانسته ، در سایه یکدلی و و رعایت تمامی مبانی اخلاقی ، چنین فضای شاد و پرنشاطی را برای مردم به ارمغان آورد . سیرجانی ها با استقبال گسترده از والیبال ، در دوران بعد از کرونا دلدادگی خود به این ورزش محبوب و خانوادگی در حالی بیشتر بروز می دهند که این بروز و ظهور هرگز با گذشته این ورزش،در این شهر قابل قیاس نیست .

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری را کامل کنید. *

*