۞ حـدیـث روز :
ثَلاثُ خِصالٍ تَجْتَلِبُ بِهِنَّ الْمَحَبَّةُ: الاْنْصافُ فِی الْمُعاشَرَةِ، وَ الْمُواساةُ فِی الشِّدِّةِ، وَ الاْنْطِواعُ وَ الرُّجُوعُ إلی قَلْبٍ سَلیمٍ. سه خصلت جلب محبّت می کند: انصاف در معاشرت با مردم، هم دردی در مشکلات آنها، همراه و همدم شدن با معنویات.

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار » محیط زیست
  • شناسه : 1460
  • ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۰:۳۸
آیین روز درختکاری برگزار شد

آیین روز درختکاری برگزار شد

  همزمان با فرا رسیدن ۱۵ اسفند روز درختکاری و هفته منابع طبیعی، آیین درختکاری صبح امروز با حضور امام جمعه سیرجان، اعضای شورای شهر سیرجان، شهردار سیرجان و جمعی از مدیران شهری برگزار شد. به گزارش واحدخبر مدیریت ارتباطات شهرداری سیرجان در این مراسم که توسط مدیریت ارتباطات شهرداری سیرجان و سازمان سیما منظر […]

 

همزمان با فرا رسیدن ۱۵ اسفند روز درختکاری و هفته منابع طبیعی، آیین درختکاری صبح امروز با حضور امام جمعه سیرجان، اعضای شورای شهر سیرجان، شهردار سیرجان و جمعی از مدیران شهری برگزار شد.

به گزارش واحدخبر مدیریت ارتباطات شهرداری سیرجان در این مراسم که توسط مدیریت ارتباطات شهرداری سیرجان و سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری شهرداری سیرجان و اداره منابع طبیعی برگزار شد، چندین اصله درخت در محدوده فضای سبز شهرک ثارالله از سوی مدیران و مسولان شهری غرس شد.

رییس شورای شهر سیرجان در این آیین پس از کاشت درخت گفت: سنت درختکاری از علایق مردم و سنت تاریخی است که تاریخ نشان می‌دهد که ایرانیان باستان، جشن‌های خاصی برگزار می‌کردند و در این جشن‌ها به درختکاری پرداخته و به خاک و زراعت احترام می‌‌گذاشتند.

حسن خدامی پور افزود: مردم هر سال و در آستانه سال نو و بهار طبیعت با کاشت درخت به استقبال سال نو رفته و در واقع با این کار نمادین در آستانه بهار زندگی را به زمین باز می‌گردانند.

وی با بیان اینکه دین مقدس اسلام نیز بشر را به کاشت درخت تشویق و ترغیب کرده است و بعضی از بزرگان دین به این امر اشتغال داشته‌اند تصریح کرد: حضرت علی(ع) در مدینه باغ‌های خرمای فراوانی کاشت و بیشتر آنها را در راه خدا وقف کرد و پیامبر(ص) در این باره می‌فرماید: اگر شخصی درختی بکارد یا مزرعه‌ای را زیر کشت ببرد و انسان‌ها، حیوانات یا پرندگان از آن بخورند، این کار صدقه‌ای از طرف آن شخص شمرده می‌شود.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری را کامل کنید. *

*